עורך דין תמא 38

תמ"א 38 היא מכלול תקנות שתפקידן העיקרי הוא להתמודד עם הסיכונים הנלווים לרעידות אדמה. תמ"א 38 (1) הוא אכיפת מבנים קיימים כנגד תוספת יחידות דיור נוספות לבניין קיים.

אם יזם או יזם תמ"א 38 יצור קשר עם בעל הדירה

חשוב לכלול כמה אמצעי זהירות פשוטים בהסכם עימם. עליכם, כבעלים של דירה או בניין, לקיים פגישה לבחירת נציג שיפקח על התהליך. בנוסף, עליכם למנות עורך דין תמא 38 בעל ניסיון בדיני קניין שייצג אתכם בפרויקט Tama 38.

משרד עורכי הדין שלנו מעניק ייעוץ משפטי בנושאים שונים בתחום תכנון ובנייה של נדל"ן

משרדנו מייצג ועדות בעלי בתים ונציגי בעלי בתים ומפתחים בפרויקטים על פי תקנות תמ"א 38 והוראותיהם, לרבות סיוע בטיפול במשא ומתן, הליכים, מתן היתרי בנייה, התנגדויות וערעורים בפרויקטים אלה. הייעוץ המשפטי שלנו חשוב מה פגישה ראשונה ליום האחרון של הפרויקט.

חברתנו דואגת לפרויקטים פינויים ובנויים בתל אביב

גבעתיים, כפר סבא, הרצליה ורמת גן בשלבים שונים. בתחום מיסוי מקרקעין, מס תכנון וסחר, ייצוג נושים ורשויות ארנונה וניהול משא ומתן, כולל תלונות מס. באגודות שיתופיות וברשויות מקומיות, משרדנו משמש כיועץ משפטי קבוע בניהול פרויקט נילי והרחיב את עצמו להנהלת סלעית, כולל הליכים נגד אגודות שיתופיות ביחס לסלעית.

התחדשות עירונית

המחלקה להתחדשות עירונית מטפלת בכל ההיבטים של ג. עסקאות נדל"ן אומרסיאליות ופרטיות. למשרד ניסיון רב בייצוג יזמי נכסים, יזמים וקבוצות רכישה של בעלי קרקע פרטית במגוון רחב של עסקאות ופרויקטים, כולל פיתוחים מניבים מקרקעין, הקמת מבני משרדים ומסחר ועסקאות מכירה ורכישה. בשנים האחרונות השקיעה החברה משאבים בקידום ופיתוח המחלקה.

המחלקה להתחדשות עירונית מובילה את פרויקט תמ"א -38 והיא הורסת

בונה מחדש, מחזקת ומשלימה את המבנים. Tama-38 מתוכנן לטפל בבניין אחד ובכמה בניינים סמוכים בפרויקט התחדשות עירונית קטן (התחדשות עירונית מתייחסת לרחובות שכונתיים, צד אחד של הרחוב או שטח גדול). שילוב פרויקטים של התחדשות עירונית כמו תמ"א הוא מתנה אמיתית לדיירים, שכן הוא מחזק ומשפר את עמידות תשתיות הבניין לרעידות אדמה, משפר את הנראות, משפץ ומשפר את איכות הדיור, משפר את ערך השוק ואיכות חיי הדיירים. .

תמ"א (תוכנית המתאר הלאומית 38) מעניקה זכויות בנייה לדיירי מבנים הנמצאים בתהליך שיפור

בתמורה לחיזוק, שיפוץ ומודרניזציה של בתיהם וזמן ההרחבה, הדיירים מעבירים את הבניין חזרה ליזם. המחוקק מספק גם ערכות תמריץ לאזרחים המתגוררים בבניינים ישנים, במיוחד לאלה עם היתר בנייה שהונפק לפני 1981.

יש לציין כי יש להעניק היתרי בנייה בהתאם לתמ"א 38 לפני הגשת תוכנית פיתוח חדשה. , ובמקרה זה אין החלטה של ועדות הערר.

יישום פרויקטים של התחדשות עירונית ותכניות יעוד חדשות הוא נפוץ, ותכניות מסוג זה מאפשרות ליזמים לקבל היתרי בנייה נוספים כפי שניתנו במסגרת תמ"א 38, מה שהופך את ההשקעה בתוכניות כאלה לרווחיות יותר.

הוועדה הארצית לתכנון סיכלה תיקון חדש לחוק שיורה על סקירה לאומית של תהליכי הרישוי והמדיניות של תמ"א

רשות ההתחדשות העירונית פרסמה הודעה על הסכם סטנדרטי חדש בנושא היחסים בין עורכי דין ובעלי דירות לפרויקטים של תמ"א 38. ההסכם מכיל מספר סעיפים חשובים שמטרתם להבהיר את מצבם של בעלי בתים בכל הקשור לנושאים הקובעים את המקרים כגון שכר טרחה משפטי, אחריות וחובות כלפי בעלי בתים, אשר אינם ברורים כיום.

הכן הגשות תכנון מפורטות, כולל תוכניות בנייה, תוכניות תנועה ועוד. הקפידו לצרף לחוזה מפרט טכני מפורט ולדון בהם עם אדריכל או מהנדס מקצועי. חשוב לציין כי הסכם המדף לא יפורסם להערה.

מינוי עורך דין מטעם הדייר / יזם למימון מלא. אספקה ומפרט טכני לנציגי הדיירים לאישור תוכנית הדיור.

הבעיה העיקרית הראשונית עם הסכמי פרויקט תמ"א [38] בין בעלי דירות ליזמים

היא תהליך המשא ומתן המפרך ופיתוח חוזים מורכבים המכילים סעיפים רבים הנוגעים למספר אירועי לוואי פוטנציאליים. מודגש כי החוזה בין הקבלן לדייר חייב להיות חוזה אחיד הכולל את כל הדיירים.

קשה להדגיש את חשיבותו של עורך דין ואת החשיבות העצומה של עורך דין המלווה דיירים בפרויקט תמ"א -38

אינספור דיירים גילו שלמרות עבודתם הקשה הם אינם יכולים לספק את עיקר הנדרש לביצוע תמ"א -38. עדיף לחסוך זמן וצרות בתחילת התהליך.

כאן תמצאו סקירה קצרה של הנקודות שיעזרו לכם להוציא לפועל את פרויקט TAMA 38 שלכם. לפני שתתחיל בפרויקט, בדוק תחילה אם הבניין המדובר נבנה בשנות השמונים ובדוק את התנאים הראשוניים של עסקת תמ"א 38.

מרבית הבניינים שנבנו בישראל לפני 1980 אינם עומדים בתקנים ישראליים. עמק השבר הגדול בישראל ידוע ברעידות אדמה תכופות, ויש צורך לחזק את המבנים הללו.

 

כדי לענות על שאלה זו, בחר פרויקט מוכר לירושלים, כגון רחוב פלמה 40, ונפגש עם בעלי הבית, נציגיהם המשפטיים ויזם הנדל"ן. יש צורך בצוות יועצי פרויקטים מכיוון שלכל בעל מקצוע יש אינטרס אחד, והאינטרס הזה הוא לייצג את בעלי הבית. היזם והיזם זקוקים למשרד אחורי שמקבל שיחות משכנים, מתחיל ביסודות האדריכלות והניהול הפיננסי ושומר על מערכות יחסים שאינן הולכות לאיבוד במהלך הפרויקט.

 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן