מתי משתמשים בתפוח הגה?

הקדמה: מהו תפוח הגה?

תפוח הגה הוא כינוי סלנג למי שנוהג במכונית עם הידיים במיקום 10 ו-2 על ההגה, הדומה לתפוח.

המונח הוטבע בסוף שנות ה-40, אך ייתכן שהיה בשימוש לפני כן. לא ברור מדוע הוטבע המונח "תפוח הגה". תיאוריה אחת היא שזה מגיע מצורת תפוח כשהוא מוחזק ביד, מה שניתן לראות כמחקה את ידיו של נהג על גלגל ההגה.

תפוח הגה הוא מכשיר שמתחבר להגה ומחזיק אייפון או סמארטפון אחר. זה ידוע גם בתור תפוח מההגה או תפוח מת.

היתרונות של תפוח גלגל ההגה הם שהוא יכול להחזיק את הטלפון שלך בצורה מאובטחת וקל לשימוש. זה יכול להיות שימושי במיוחד כשאתה נוהג, מכיוון שהוא ישחרר את שתי הידיים כך שלא תצטרך לדאוג להחזיק את הטלפון שלך בזמן נהיגה.

מכשירים אלו פופולריים בקרב נהגי מכוניות, במיוחד אלו שמוצאים את עצמם משתמשים בטלפונים שלהם למטרות ניווט בזמן נהיגה. לדוגמה, על ידי שימוש במפות Google בטלפון שלהם, הם לא צריכים להסיט את מבטם מהכביש כדי לקבל הנחיות או עדכוני תנועה שעלולים להיות מסוכנים.

מבוא

תפוח הגה הוא סוג של פרי שאינו נפוץ בארצות הברית. הם גדלים בסין ואורכם יכול להגיע עד שני מטרים. השם "הגה" מגיע מצורת הפרי, המזכירה הגה של מכונית.

השעון של אפל הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו החברה המציאה דרכים חדשות לאינטראקציה עם טכנולוגיה. ניתן להשתמש בו כדי לשלוט במוזיקה, להגדיר אזעקות ותזכורות ולנטר את הכושר. ישנם גם כמה שימושים חריגים יותר עבור Apple Watch. אלה ידועים בשם 'תפוחי הגה' – כאשר אתה משתמש בשעון שלך במקום הגה בזמן נסיעה!

יש אנשים שטוענים שתפוחי ההגה האלה מסוכנים בגלל הסחות דעת, אבל אחרים טוענים שזה לא מפריע יותר משימוש בטלפון ביד בזמן נהיגה.

כיצד להתקין תפוח הגה ברכב?

גלגל הגה הוא סוג של בקרת היגוי במכונית. הוא מחובר לגלגלים הקדמיים ומאפשר לנהג לשלוט בכיוון מכוניתו. גלגלי הגה משמשים במכוניות, משאיות, אוטובוסים, טרקטורים וציוד כבד אחר.

ההגה קיים כבר הרבה זמן. השימוש הראשון הידוע בהגה היה בשנת 1894 על ידי קארל בנץ.

ישנם סוגים רבים ושונים של גלגלי הגה בחוץ ולכל אחד מהם יש שימושים ספציפיים משלו. לדוגמה, למכוניות מסוימות עשויות להיות שני גלגלי הגה – אחד בצד ימין ואחד בצד שמאל (אלה נקראים תיבת הילוכים "כפולת מצמד" או "ידנית"). לאחרים עשויים להיות שני סטים של דוושות במקום רק סט דוושות אחד (אלה נקראות תמסורות "דוושת דוושה").

גלגל הגה הוא מכשיר המשמש לשליטה בכיוון ומהירותו של רכב מנועי. הוא מורכב מגלגל ועמוד הגה, המותקן על הסרן הקדמי או האחורי, המחוברים באמצעות גל או תיבת הילוכים למערכת ההנעה של הרכב.

הגה מותקן בדרך כלל משני צידי המושב הקדמי במכוניות גדולות, ובמרכז במכוניות קטנות יותר. רכבים מסוימים מציעים היגוי בסיוע כוח אשר מפחית את המאמץ של הנהג הנדרש כדי להיגוי במהירויות נמוכות.

Apple Watch Sport vs Regular vs Edition – מה ההבדל?

שעוני אפל מגיעים בשלושה דגמים שונים – Apple Watch Sport, Apple Watch ו-Apple Watch Edition. גם טווח המחירים שונה עבור דגמים אלה.

Apple Watch Sport הוא הזול מבין השלושה עם מחיר התחלתי של $349. יש לו מארז אלומיניום ורצועת גומי שמגיעה בהרבה צבעים.

לשעון הרגיל של Apple יש מחיר התחלתי של 549$ והוא עשוי עם מארז אלומיניום או נירוסטה וניתן לשילוב עם כל סוג של רצועה שתרצו לענוד על פרק כף היד.

הדגם היקר ביותר הוא מהדורת ה-Apple Watch שמתחיל ב-10,000 דולר וכולל מארזים ורצועות זהב 18 קראט שעשויים מעור או מתכת.

Apple Watch Sport vs Regular vs Edition – מה ההבדל?

Apple Watch Sport הוא הדגם המשתלם ביותר מבין השלושה. השעון מיועד לכושר, תוך התמקדות חזקה בבריאות ורווחה. יש לו רצועת גומי ועמיד במים עד 50 מטר.

הדגם הרגיל הוא העלייה הבאה במחיר. יש לו מסגרת נירוסטה או קרמיקה, שהיא יוקרתית יותר מדגם הספורט. לדגם Edition יש מסגרת זהב 18 קראט שמגיעה עם רצועת ספורט שחורה או לבנה, מה שהופך אותו מושלם לאירועים מיוחדים כמו חתונות או ימי נישואין.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן