טיסה יכולה להיות חוויה מלחיצה, אבל עם קצת תכנון והכנה, אתם יכולים ליהנות ממסע אווירי נעים בדרך ליעד. בין אם טסתם כבר פעמים רבות ובין אם אתם עומדים לטוס בפעם הראשונה, יש כמה דברים שכדאי לכם לעשות כדי להבטיח שבפעם הבאה תהיה לכם טיסה נטולת מתח.

מחשיבות בחירת המושבים ועד כרטיס אשראי לטיסות שיכול לשדרג לכם את החופשה כולה – הכנו לכם טיפים שימושיים במיוחד.

הזמינו את המושב הנכון

בחירת המושב הנכון יכולה לעשות הבדל גדול בחוויית הטיסה שלכם. אם אתם זקוקים ליותר מרווח לרגליים, שקלו להזמין מושב במעבר או בשורה של יציאת חירום. אם אתם מטיילים עם אדם או אנשים נוספים, אולי כדאי לכם לשלם קצת יותר כדי להזמין מושבים ביחד. אם אתם מחפשים טיסה שקטה, בחרו במושב באזור קדמת המטוס, מכיוון שרעש המנוע נוטה להיות חזק יותר בחלק האחורי.

הבנתם את הנקודה – חשוב לבחור מושב בהתאם לצרכים ולהעדפות שלכם.

ארזו את המזוודות והתיקים בצורה חכמה

אריזה יעילה יכולה לעזור לכם לעבור את השלבים השונים בשדה התעופה ביעילות, ולהימנע מלחצים מיותרים. ערכו רשימה מסודרת כדי להבטיח שלא תשכחו פריטים חשובים, ותוודאו שאתם אורזים תיק יד שעומד בדרישות הגודל והמשקל של חברת התעופה, כדי להימנע מעמלות על כבודה חורגת.

אם אתם אורזים נוזלים בתיק היד שלכם, חשוב לוודא שהם נמצאים במיכלים קטנים (לפי התקנות) וארוזים בשקית ניילון שקופה. כדאי גם לבדוק את תקנות המכס עבור המדינות בהן תבקרו.

הגיעו לשדה התעופה מוקדם

הגעה מוקדמת לשדה התעופה תמיד מומלצת, כדי שתעברו את כל התורים בזמן ולא תמצאו את עצמכם בלחץ להספיק לטיסה. תכננו להגיע לפחות שעתיים לפני מועד ההמראה המתוכנן שלכם, במיוחד אם אתם טסים בתקופות שיא או אם אתם שולחים מזוודות למטוס. נצלו את הזמן שלפני הטיסה שלכם לצ'ק-אין, לאכול משהו ולרכוש דברים שאתם צריכים בדיוטי פרי.

אל תשכחו אמצעי בידור

טיסות ארוכות יכולות להיות משעממות, לכן חשוב להביא דברים שיעסיקו אתכם. אתם יכולים להוריד סרטים או תוכניות טלוויזיה לטלפון או לטאבלט שלכם, להביא ספר טוב לקריאה, חוברות תשבצים וכו'. חברות תעופה מסוימות מציעות בידור בטיסה, אז תבדקו מה זמין בטיסה שלכם לפני שאתם יוצאים לדרך. כמובן, אפשרות נוספות היא לנסות להעביר את הטיסה בשינה.

נצלו הטבות של כרטיסי אשראי שצוברים נקודות טיסה

אם יש לכם כרטיס אשראי לטיסות וחופשות, כדאי לברר האם הוא מאפשר לכם לשדרג את הכרטיס למחלקה מובחרת יותר, מה שבהחלט ישדרג את החווית הטיסה שלכם. לחלופין, אולי הכרטיס מאפשר כניסה לטרקלין לפני הטיסה, כדי שתעלו עליה רגועים יותר.

כמו כן, כדאי לבדוק מהי עמלת ההמרה המוגדרת בכרטיס, כדי שתוכלו לבצע רכישות משתלמות במהלך השהות שלכם בח”"ל.