עורכי דין פלילים הם אנשי מקצוע אשר כחלק מתפקידם מספקים הגנה משפטית עבור נאשמים בעבירות פליליות. הם מומחים בתחומים כמו רצח, תקיפה והתעללות.

האם אי פעם מצאתם את עצמכם במצב בו נזקקתם לסיוע משפטי מעורך דין? יש המון מידע מוטעה על מהות תפקידם של עורכת דין פלילית או עורך דין פלילי. מדריך זה יעזור לכם לדעת מתי לשכור אחד, וגם האם המקצוע הזה מתאים עבורכם.

המשפט הפלילי הוא קטגוריה משפטית שלמה שנועדה להגביל פעולות "רעות" הנוגדות את כללי החברה ומזהות מתי מותר או אסור לאנשים להתנהג בדרכים מסוימות. בישראל אנשים שעוברים על החוקים הללו עומדים בפני משפט פלילי ומוטלים עליהם עונשים על פי חוק. עורך דין פלילי נושא כאחת ממטרותיו העיקריות את הצורך להבטיח שזכויות הלקוח שלו לא יופרו בשום מקרה, וזה הולך יד ביד עם בניית קו הגנה המתאים ביותר לכל תיק ותיק.

עורכת דין פלילית (reichert-law.co.il) או עורך דין פלילי הם אנשי מקצוע העוסקים בסוגיות משפטיות על בסיס יומיומי. חלק נכבד מעבודתם הינו ייצוג לקוחות המואשמים בפלילים ומתפקידם לתת ייעוץ והכוונה בהתאם לאופי החשדות ו/או האישומים המוצגים כלפי לקוחותיהם. תמיד כדאי צריך להתייעץ עם עו”ד פלילי במידה ואתם מתמודדים עם כל סוג של בעיה הדורשת ייצוג משפטי בתחום הפלילי.

 

עורך דין פלילי מתמחה בטיפול בסוגים שונים של פשעים

אתם עדיין קצת מבולבלים ולא יודעים מה עורכי דין פליליים עושים בפועל?

אם כן, כדאי לדעת שישנן עבירות רבות בהן יכול עורך דין פלילי להיות מומחה, כגון:

  • עבירות הקשורות לסמים, כגון סחר, שימוש וכו'.
  • עבירות הקשורות להריגה, בין אם מדובר בהריגה בשוגג, רצח וכו'.
  • עבירות הקשורות לאלימות במשפחה ותקיפות מסוגים שונים.
  • עבירות הקשורות לאלימות מינית, כגון אונס, מעשה מגונה או מעשה סדום.
     

חקירה משטרה

 

האם כדאי להיות עורך דין פלילי?

האם אתם עומדים בפני בחירת המקצוע בו תעסקו רוב חייכם?

חשבתם על עריכת דין ועכשיו אתם תוהים איזו התמחות כדאי לעשות?

אם כן, ברור למה אתם מרגישים קצת מבולבלים.

אם אתם מעוניינים בקריירה שתתרום רבות לזולת אך גם תיתן לכם מידה ניכרת של ריגוש וסיפוק מקצועי – קרוב לוודאי שלהיות עורך דין פלילי היא הבחירה הנכונה עבורכם. במסגרת עבודה זו תזכו להכיר את החוק על כל סעיפיו ותזכו להעניק סיוע משפטי למי שהכי זקוק לו, או לפחות בואו נאמר, למי שהכי יכול להרוויח מסיוע כזה. עורכי דין פליליים יכולים להגן על אנשים שמוצאים את עצמם בצד הלא נכון של החוק – ולהגן על נאשמים בבית המשפט – ומצד שני, הם יכולים גם לעזור לאנשים לתבוע אנשים אחרים שפגעו בהם. כעורך דין פלילי, זה לא תמיד משנה באיזה צד את או אתה נמצאים – משום שכך או כך צפויה לך עבודה מעניינת במיוחד.

יש כל כך הרבה מקרים בתחום הפלילי שלעולם לא יהיה לך זמן להשתעמם בעבודה. כמו המון מדינות בעולם שיש להן גם את אותם מקרים פליליים, לצערנו גם בישראל זה המצב.

 

היכן ללמוד לקריירה במשפט פלילי?

ראשית, חשוב לדעת שאתם לא לבד. אם בעבר היו רק אוניברסיטאות שאפשר ללמוד בהן את תחום המשפטים, זה כבר לא כך. המשפט הפלילי כיום זוכה למעמד חשוב ומרכזי במערכת המשפט הישראלית, ולכן ניתן ללמוד את התחום גם במכללות רבות שמציעות תואר עם התמחות מסוג זה.

עורכי דין פליליים נמצאים בהיצע כה גבוה מכיוון שיש להם הזדמנות ללמוד משפטים במספר רחב של מוסדות לימודיים ולהקים משרד עורכי דין פרטי משלהם.

מומלץ ללכת לאוניברסיטה או מכללה איכותית וכדאי לבדוק את הדרישות. לימוד קשה בתחום זה יוביל לפיתוח בסיס איתן עבורה והיא תצליח.

עורכי דין פליליים

חולמת להיות עורכת דין פלילית?

עורכות דין כיום נפוצות יותר במערכת המשפט הפלילי יותר ויותר עורכות דין נכנסות למערכת המשפט הפלילי. יותר ממחצית מכלל עורכי הדין בארה"ב הן נשים, והן מייצגות מגוון רחב של גילאים, גזעים, תרבויות ורקע סוציו-אקונומי. ניתן למצוא עורכות דין בכל רמה במערכת המשפט הפלילי, מסנגורים, דרך תובעים ועד שופטים. אכן, מספר עורכות הדין במערכת המשפט הפלילי הולך וגדל. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנים 2019-2014, 54% ממקבלי הרישיון לעריכת דין הן נשים (מדובר בהיפוך מגמה בהשוואה לשנות התשעים למשל). עוד דבר העולה מהנתונים הוא שלעומת גברים, גיל קבלת הרישיון לעריכת דין בקרב נשים נמוך משמעותית משום שבערך 75% מהנשים קיבלו רישיון עד גיל 29.