איך לבחור יין טוב

מי שאוהב יין, צריך לציין לא רק את שמו, אלא גם את האזור והענב.

אזורי העולם הישן תלויים במידה רבה בצרכני היין המכירים את האזורים המפורסמים ביותר, כגון יינות אדומים מבורגון ובפינו נואר. יצרני יין מהעולם החדש מקלים על מתחילים ביין על ידי הוספת הענבים על התווית.

אנשים רבים הם שותי יין, אך אינם "אנשי יין" המוכרזים בעצמם שאינם מתעמקים בפרטי זני הענבים הגדלים בכל אזור. הם לא יודעים מה הם אוהבים, הם לא מבינים מדוע יין מסוים פוגש את יקירם, או שהם לא יודעים לשים במילים את העדפותיהם.

בבחירת יין חשוב לדעת ממה הבקבוק צריך ליהנות ולהכניס למרתף

וזה ישפיע על בחירתכם. הבציר נותן אינדיקציה טובה לטעם היין, תלוי אם הוא מגיע משנה חמה או קרה ופוטנציאל האחסון שלו. המצבים הנפוצים ביותר בהם אתם בוחרים יין כוללים שימוש אישי או בקבוק.

יש כל כך הרבה אפשרויות נהדרות כשמדובר בהפקת המקסימום מהכיס שלך. חלק מהמיומנות הזו נובע מהכרת מחירים של קמעונאות ומסעדות עבור יינות מסוימים.

בעת רכישת יינות קליפורניה, חפש יינות מאזורים מוכרים של המדינה. באופן כללי, יינות מאזורים ידועים הם בדרך כלל הטובים ביותר. אזורים מסוימים מייצרים יינות טובים תחת שמות מותגים ומחירם דומה לנאפה או לסונומה.

כלל הזהב שלי הוא שרוב האנשים אוהבים סגנון יין טיפוסי שהם אוהבים יותר מסגנון יין טוב, לאו דווקא מה שהם הכי אוהבים.

בעת הזמנת בקבוק יין

השרת או הסומלייה יביאו אותו לא נפתח לשולחן שלך. זו ההזדמנות שלך לבדוק אם זה יין מסוים שאתה מזמין, כלומר הסגנון, המותג והשנה שבחרת. ישנם יינות נהדרים בכל נקודות המחיר, ולכן אין בעיה להזמין את היין היקר ביותר ברשימה אם תרצו.

אם אתה נמצא בחנות כמו טריידר ג'ו, אלדי או קוסטקו, יינות רבים מתויגים באופן פרטי, ויש לנו טיפים וטריקים נוספים בעמוד זה.

אחוז האלכוהול ביינות משתנה מאוד ביניהם בהתאם לאזור

לסוג, לסגנון ולייצר. התמקדו בנתונים אלה ולא מוחלטים בבחירת בקבוק היין הטוב ביותר. נתונים גבוהים או נמוכים יותר הסותרים את המצופה מסגנון יין עשויים להצביע על כך שיין מסוים הופק באופן שונה ממה שניתן היה לצפות. אתה יודע, יין שמכיל 2-3 בצירות, יין לבן או ורוד?

אם אתה רוצה ללמוד על יין

אתה צריך מידה מסוימת של מסירות. כמובן שלא ניתן ללמוד בצורה כזו על כל כוס או בקבוק יין. ברגע שיש לכם כוס יין ביד, הרגלו להקדיש דקה להפסקת השיחה, להימנע מהסחות דעת ולהתרכז במראה, בריח, בטעם ובגימור של היינות. כשמדובר במציאת בקבוק יין אדום מושלם לחכות לו, זה יכול להיות כמו היכרויות: תן צ'אנס לכל יין ואל תפחד לשחק קצת על המגרש, כי אם אתה מוצא אחד, זה ללא ספק שווה זה. אם אתה אוהב משקה מלא עם טעמים עשירים ומשתלב טוב עם אוכל אז אין לי ספק שיין אדום מבקבוקים מושלם מחכה לך שם בחוץ.

בראש ובראשונה

כל חובב יין בחיפוש אחר יינות נהדרים רוצה לבחור את בקבוק היין הטוב ביותר מענבים העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר במקום. ענבים איכותיים מייצרים סוג של יינות שונים שצרכן מודע מייחל להם, אך אי אפשר להשיג. אתה יכול לבחון אפשרויות הסמכה של צד שלישי וכמה גורמים אחרים כדי לבחור יין שמכה את המסמר על הראש בשבילך, לאירוע שלך, למסיבת ארוחת הערב שלך או כחבר נחמד לקרוא.

הטרואר, תחושת המקום שחברינו בטבלה מתארים כתקדים הם מהותיים ליין. טרואר לוכדת את סכום הסביבה הטבעית בה ייצר יין מסוים ומעבירה אותו לצבע, ארומה, לחוש בפה ולטעם לוואי.

בבחירת כוס יין עדיף לקחת בחשבון את צורת הקערה ולהתאים את הקערה לסוג היין. ההחלטה אם לבקבוק יין עם פקק או כובע בורג אינה הקרב האולטימטיבי בקביעת היין הזול ביותר מהיין היקר ביותר.

בדיוק כשחשבתי לארוז לפיקניק ולקנות בקבוק יין בדרך לפארק, הבנתי שיש לי מברג.
עבור מידע בנושא של משק אופיר עליך לגלוש לאתר meshekofir.co.il

כמעט בטוח תבחין בהבדל באיכות בין היינות הראשון לשני

אם הבקבוק הראשון שלך הוא העלות הממוצעת של בקבוק יין (PS6 בבריטניה, 15 דולר בארה"ב) והשני עולה שליש או כפול מהשני, זה כמו דפיקות לב כשאתה חושב על תג מחיר. זכור זאת בעת בחירת יין מבקבוקים לאירוע נוח.

אם ברצונך לחזור על ניסוי זה

עשה זאת עם שלישיית יינות אדומים מאותם ענבים: קברנה סוביניון או סירה או שיראז (לאותו ענב יכול להיות שני שמות שונים תלוי היכן הוא גדל). התנסו אם התקציב שלכם גדול מכדי להחזיק שלושה יינות מאותו ענב, שלכל אחד מהם תג מחיר שונה.

 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן